Book tid til en massage hjemme i din stue og få mere tid til andre vigtige gøremål.

Massage hjemme hos dig er en nem måde at forkæle dig selv på.

Fysiurgisk massage er dybdegående massage som på mange måder minder om sportsmassagen. Med dybe fingertryk og faste, langsomme strøg, bliver fysiurgisk massage mange gange anvendt som en effektiv smertelindrende behandling mod en lang række fysiske lidelser.

Her tages udgangspunkt i kroppens anatomiske opbygning, hvilket gør det til et alletiders redskab mod smerter og spændinger, som resultat af længerevarende overbelastning, der har sat sig godt fast. Massøren koncentrerer sig om det dybere lag af muskel- og bindevævet og frigiver herved ophobet affaldsstoffer og skaber fornyet flow i muskulaturen. Ved regelmæssig brug kan det i mange tilfælde være ligeså effektivt som smertestillende medicin – og langt sundere.

Fælles for de to massageformer er, at de begge løsner spændinger i dine muskler. Samtidig giver det dig en bedre kropskontakt og så øger det musklernes evne til at reparere sig selv. Når kroppen udsættes for overbelastning, virker dybdegående massage afspændende og smertelindrende – hvad enten det gælder sport, arbejde, graviditet eller andet. Med en fysiurgisk massage kan du opnå forøget blodgennemstrømning i kroppen, øget bevægelighed, aftagende ømhed og smerter, styrket immunforsvar og ikke mindst et nedsat blodtryk. Det er klart at alt dette ikke kommer med en enkelt behandling, men får man masseret kroppen igennem en gang eller to om måneden, vil man hurtigt mærke en forskel på kropsholdning, energiniveau og generel velbefindende.

Det kan måske være svært at gennemskue om man skal vælge en fysiurgisk massage eller en sportsmassage, da de minder meget om hinanden. Husk derfor altid at vejlede dig hos din massør, så han eller hun bedst muligt kan indfri forventningerne til behandlingen. Sætter du massøren ind i din problemstilling så ved han eller hun bedre, hvordan behandlingen skal gribes an. Samtidig kan du få råd og vejledning til, hvordan du får en bedre holdning og positionering og dermed slipper for spændinger og smerter fremadrettet.